fredag 25 september 2009

djupa tankar...

eller eg inte. Mer funderingar på om man skulle ha köpt chips och tagit sig ner till älsklingens jobb för att hämta Singstar Queen... Vilket innebär att jag måste ta på mig nåt som påminner om byxor. Och byta tröja. Jobbigt ju.

Det kan vänta till imorgon. Imorgon firar vi älsklingens födelsedag, med singstar, vin och smörgåstårta. Han har just gjort färdigt grunden för tårtan, imorgon ska den pyntas och bli minst lika fin som fjolårets. Jag har gift mig med en bra man som gör underbara smörgåstårtor :D
Det tråkigaste är väl att inte alla vi bjuder kan komma. Det är typ 50 mil bort för massor av dom. Minst.
Man fattar vad bra kompisar som finns när man träffar dom, sen återstår sorgen över att dom åker ett bra tag. Saknar verkligen alla som åkte hit för att träffa oss. Men, till jul blir det jämtland. Och i januari, och midsommar :) Säkert till hösten åxå, kan nog klämma in yran där nånstans åxå :)

I helgen ska jag med hjälp av Myggan knåpa ihop ett cv. Har några jobb jag ska skicka in ansökningar till. Jobb känns bra, men samtidigt lite... i vägen. Missförstå mig rätt nu, jag har tänkt att skaffa jobb det är bara det att jag får knappast ett jobb som jag kan styra över när jag kan ta ledigt från. Och för att kunna fixa alla besök och resor så... Ja, ni fattar. Jag gillar inte när jobbet ska styra ens liv. Men eftersom pengar redan gör det, och för att skaffa pengar behöver man ett jobb... Iofs har jag haft en ganska bra inkomst med företaget i höst. Har t o m en till beskärning på måndag. Men sen tar jag inte emot några fler, jas-månaderna är strax slut... speciellt för växterna här uppe.

Eftersom vårat internet är lite segare än vad det brukar vara, så blir det inga bilder i det här inlägget... Tänkte visa några bilder från bröllopet... Är det nån som läser min blogg som inte har mig på FB? För där finns massor utav bilder på oss :)

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken tur att många vänner och släktingar finns kvar i Västerbotten !