tisdag 7 april 2009

Lokal klar!

Idag har vi varit iväg och tittat på Nyhamnsgården, det är där vi ska ha bröllopet. Den blir jättebra! Var ett mkt bra utrustat kök, porslin i mängder, stolar och bord finns det åxå gott om. Och gardinerna var inte hemska :) Jag hade nästan föreställt mig hemska brunoranga gardiner i nåt fyrkantsmönster a'la 90-tal. Men, det var enkla, vita, spetsgardiner :) Mkt bra!
En stor parkering åxå, så alla gästernas bilar kommer att rymmas.

Har varit på vattengympan idag. Vilket skillnad det är att vara med på den när man har ätit middag. När jag jobbar till stängning så hinner jag ju inte äta nåt, utan jag stressar iväg direkt till gympan. Det brukar innebära att jag är mer än lite trött efter halva passat, sen ordentligt utpumpad när man tar sig upp ur vattnet. Men när jag ätit middag så går allt så lätt, man svävar mer eller mindre fram på vattnet :)

Idag fick jag veta när sista dagen för mig blir. Fast jag kommer nog att bli inkallad i juli för semestertider och sånt, men inte så mkt ändå. Sista dagen blir iaf 23 april. Dagen därpå slås dom två butikerna ihop och då blir jag överflödig. Jag får alltså förlängd anställning i tre dagar. Nåja, det är typ 1500 kr eller nåt det :) Åsså har jag fått jobba en massa extra dom här veckorna, så det blir iaf en fin lön, den sista... Lönen jag fick senast har jag inte kvar mkt av. 4300 kr räcker inte långt, speciellt inte när man ska sponsra företaget så här på vårkanten åxå :) Men, bara nån vecka kvar, sen blir det mer pengar. Bra att jag får lönen så snart efter sista dagen, då behöver man ju inte bli deprimerad nåt längre tag iaf ;)
Men det blir spännande att lägga ner mer energi på företaget. Jag känner mig taggad för det!
Kan även lägga ner mer energi och tid till Piratpartiet, det är bra. Vi ska ha med en person till EU, så det är dags att göra grejer för att väcka uppmärksamheten... Vi lila personer smider roliga planer ;)

Pusspuss! Nu väntar en god macka på mig :)

Inga kommentarer: