fredag 24 april 2009

Inte slut än!

Jag trodde ju att gårdagen var sista dagen på jobbet, men så blev det inte. Jag ska även jobba på både måndag och tisdag. Måndag blir en sån där äckligt lång dag igen, men dom är lättare att ta när man är flera kvar till slutet faktiskt.
Tisdag gör jag som jag vill när jag börjar och slutar. Sånna dagar älskar jag :)

Jag hade däremot igår bett om att få vara ute i trädgården (ok, det var innan jag fick veta att jag skulle jobba till veckan) eftersom det var sista dan för mig. Absolut! fick jag till svar. Jo, men tjena... Jag var väl ute i totalt en timma, sen in, äte lunch och resten av dagen i kassan :P
*suck*
Nu när uteträdgården börjar komma igång så vill jag verkligen ut! Jag har utbildning för sånt! Jag vill inte stå i kassan och ta betalt, jag vill göra nåt mer utmanande! Ok att jag kan leva med det på vintern, men hallå!?
I sommar ska jag jobba där åxå. Som semestervikarie för de som har hand om trädgården. Den stora frågan är om jag ska jobba dom två veckorna som jag får välja till om jag vill. De är i början av juli, när det är som varmast och skönast.
Det handlar om kanske 5-6000 kr, ganska mkt pengar. Men det handlar även om min hälsa, om jag ska vara nöjd eller slita för pengar. Jag har alltid värderat liv högre än pengar, jag vet inte hur mkt till liv jag får i sommar om jag tar dom två veckorna åxå.
Jag ska kolla vilka jag jobbar med, är det risk för mkt tid i kassan säger jag nej utan att tveka, det är jag så less nu! Annars får jag fundera på det lite mer...

Frukost kanske?

2 kommentarer:

Ina sa...

Ta hand om dig själv i första hand... pengar är bara materiellt, din hälsa är viktigare.

Mirfak sa...

Ja, jag är inne lite på det spåret jag med. Men jag ska kolla vilka som jobbar. Lutar det åt att jag får kassajobb så är det ingen tvekan vad som är bättre... Om inte blir det mer attraktivt iaf :)
Fast för tillfället är sömn det viktigaste ;)