måndag 23 maj 2011

Mot Sundsvall


Jag sitter på bussen ner till Sundsvall nu, ska köpa en bil till företaget där. Det kommer bli väldigt bra, jag har saker jag måste köpa till företaget och sen när jag ska iväg och t ex rensa nån rabatt så vill jag inte sitta på bussen till stan med jordgrep och stor spade. Tror inte ens att jag skulle bli insläppt då ;)

Det har gått hyfsat bra med flytten, blev mkt jobb i helgen med städningen, Leif fick ta det mesta då jag höll ett föredrag i Ålund om trädgård. Det var ju redan inbokat och annonserat, så det gick som inte skjuta på. Dom besiktar lägenheten idag, så vi håller tummarna om att allt ska se bra ut. Vi har då städat ordentligt, så det borde inte vara några efterkrav.
Det är mkt att göra nu. Nästa helg anordnar jag utvecklingsdagar för människolajvarna, det blir lite att göra då. Åsså binder jag en brudbukett på fredagen innan, kanske att jag ska ut till Mjövattnet och hjälpa till med dukningen åxå. Kan hända att jag får med mig två lajvare ut som assistenter då åxå ;)

Jag hoppas bilen är bra, det kommer att bli en bit att köra. Kanske att jag stannar över natten hos någon, det beror på hur trött jag kommer att känna mig när jag kört en bit. Bäst vore det om jag kom hem, för jag har mkt att göra imorgon åxå.
Nåja, vi märker väl hur det blir helt enkelt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag assisterar gärna, alltid kul att få duka fint och låna ut en hjälpande hand :D

Mirfak sa...

Det låter jättebra!
Vi får se hur många vi blir, för det kan visst hända att även Vessla, Lo och Tjäle åker med i bilen... Kan bli vissa logistiska problem om jag ska ta med alla till Mjödvattnet ;)

Anonym sa...

Äh, vi är väl lajvare hela bunten? Vana att kramas och trängas för att få värme, så det borde inte vara några problem :)