torsdag 24 mars 2011

Bloggutmaning del 2 - Min största lajvtabbe

Tidigare skrev jag ju om mitt första lajv och jag tror att det var på det jag gjorde min största lajvtabbe, jag var inte tillräckligt förberedd.

1. Jag hade inte med mig sovsäck som man kunde dölja under en filt, jag hade bara med mig en filt. Inte riktigt tillräckligt varmt att sova under i västerbottens septembernätter. Det var egentligen inte helt tillräckligt med ett tunt liggunderlag heller.

2. Jag hade inte skrivit så mkt till bakgrundshistoria och det jag hade skrivit var typ baserat på mig. Inte så farligt kanske, men det var väldigt svårt att komma i roll då. Mussla har samma personlighet som mig, eller hade ska jag kanske säga. Nu efter några års spelande har hon utvecklats en bra bit ifrån mig.

3. Ska man spela jägare är det viktigaste vapnet pilbåge, avsaknaden av den gjorde att det var svårt att känna sig som en jägare.

4. Vi hade skallgång sista natten efter en av människospelarna. Jag hade tidigare under kvällen hört honom sova nånstans bakom mig, det hade varit en bra idé att titta där jag hade hört ljudet ifrån. Han låg nämligen där och sov medan vi gick utanför tältet och ropade efter honom.



Helt klart är punkt 4 den största tabben av dom alla, vi var många som delade på den dock.

En annan sak jag brukar göra fel är att jag inte diskar mina grejer tillräckligt väl, vilket leder till att min mage pajjar. Numera har jag sett till att skaffa grönsåpa till lajven att diska med, funkar mkt bättre då :) Jag har även köpt en båge till min jägare. Det är en ganska dyr investering, så till mitt första lajv hade det nog varit lite överkurs att skaffa den ändå.

Inga kommentarer: