söndag 4 oktober 2009

Nej se det snöar!

Fast det är inte så kul. Det är blött och kallt... Tack och lov att det "bara" var regn när vi var iväg och shoppade tidigare idag... Huga, jag fryser bara av att titta ut... Tack för att jag slipper cykla till Solbacken i detta väder!
Handlade faktiskt julpynt, dom hade 75% rea på gamla saker. Och jag hittade ganska mkt. Fast i år blir det ingen julgran för oss. Vi kommer ju att fira jul i Jämtland (vartannat år i västerbotten, vartannat i jämtland (Jag undrar hur mkt det skulle kosta att hyra bil jämfört med att åka buss då... Det får vi fundera på.)) i år, så att sätta upp granen med massa glitter och julkulor i glas nån dag innan vi ska åka bort, samt lämna katterna utan konstant uppsyn leder nog till att hemkomsten skulle bli ganska dyster med en massa glaskross överallt. Näe, så ist kommer det att bli massa silverfärgat och vitt pynt. Sånt som man kan ha uppe även efter julafton. Visst, några tomtar och sånt ska självklart åxå upp, men det blir nog inte sååå tokmkt.
Vitt och silvrigt kan hänga med ett bra tag, och det blir inte "oaktuellt" vid nyårs heller.

Igår var vi ner på stan en sväng. När vi var inne på Classes så gick jag förbi en liten tjej med rödgråtna ögon. Hajjade till och vände om för att se om nån förälder verkade vara i närheten. Så var inte fallet. Så jag frågade om hon hade tappat bort sin mamma och bad henne följa med till informationsdisken så att dom kunde ropa efter mamman. Stackars liten. Det är ju lite konstigt det där, som förälder så uppmanar man väl att inte prata med okända människor, men i en sån situation då? Hade jag haft en godispåse hade jag säkert bjudit henne från den åxå...
Men det ordnade sig ju. Dom ropade två ggr efter mamman, sen hade hon kommit tillrätta.

Nu är det dags för middag här. Hungern river så hårt att jag snart är illamående... inte bra :P

Senare ikväll ska jag nog fortsätta med masken jag börjat på, papier-maché är ju jätteroligt och väldigt bra!

Kramen!
/Emma

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul med kommentaren & kikningen på min blogg :)
Tror du kommer älska Vampyr dagboken, den påminner lite om twilight filmen (vampyr pojke & dödlig tjej). Dock inte alls samma storyline, peta på Leif så får han ladda ner de fem avsnitt som finns ute! Kram H

Mirfak sa...

Jag petar nog inte på han, det är jag som sköter nedladdningarna här hemma ;)
Kram!