torsdag 22 oktober 2009

Motivation

Jag kan inte påstå att jag känner mig full av motivation efter besöket på arbetsförmedlingen. Jag känner inte riktigt att de kan ge mig vad jag behöver. Man går dit, dom fyller i en massa papper och diskuterar saker.
Sen går man hem och väntar. Sitter på deras hemsida och letar efter jobb. Får hem papper som ska fyllas i. Råkar missa en viktig ruta, så papprerna kommer tillbaka efter nån vecka. Och självklart inga pengar...

Nåja, jag har andra sätt att hitta motivation. Man kan läsa bra bloggar eller kika på andra roliga sidor. Det ger mer.
Men, visst. Arbetsförmedlingen är bra. Dom hjälper en säkert med öhm.. ja... jag kommer inte riktigt på vad jag ska skriva där. Men, dom hjälper en säkert med nåt. Kanske att hitta utbildningar? Jag har ansökt om en jobbcoach där, vet inte riktigt om det kommer att ge nåt, men den som lever får se :)

Vi kör en till Kreti och Pleti-låt på det där :)

Inga kommentarer: