måndag 13 april 2009

Vår!

Nu är det strålande vår här! Jag har varit ute på balkongen och svettats och städat. Katterna har ju mer eller mindre använt balkongen som toalett under vintern, så det har inte sett så bra ut nu när all snö har tinat bort. Men, med hjälp av en piasavakvast och en spade har jag nu tagit bort allt sånt. Även alla löv och frön från björkarna.
Balkonggolvet är nu blött och lite lerigt, men jag hoppas på att det typ ska komma lite regn om några dagar eller nåt, då försvinner det åxå.
Jag hoppas att det torkar fort, för katterna springer ut och in och lämnar fina tassavtryck över hela golvet... Nåja, jag skulle ändå skura :P

Köket är snart klart, ska ta toaletten sen. Åsså ska alla sakerna som åkte ut ur skåpen, när vi jagade piratkläder till lillebror som var på maskerad, tillbaka. Det är iaf ganska fort gjort, om jag inte får för mig att rensa upp det innan... Det skulle ju gå... Få liite mer ordning där. Jag kommer ju ha tid att börja sy igen, på två veckor typ :)
Vi borde rensa i sovrummet åxå, fattar inte hur tvättkorgen kan bli så full på så kort tid. Och dammsuga där inne... Var ett tag sen sist.
När allt det är färdigt är det bara dammsuga och skura kvar! Det kommer bli strålande här inne!

Senare i afton ska vi leta reda på ett bra ställe att grilla korv på åxå, pärona kommer till stan och tar med sig korv och annan utflyktsvänlig mat :) Blir en bra avslutning på dagen det!

Näe, dags att fortsätta! Kramen!

Inga kommentarer: