onsdag 22 april 2009

Fullspäckat schema!

Idag har det varit mkt på schemat minsann! Först upp vid halv sju för att hinna till jobbet i tid. Duscha och äta frukost där. Sen slita med palltrucken så jag blev minst lika svettig som jag var innan duschen, men skitsamma.
Vi har börjat göra i ordning uteträdgården nu, nästa vecka på torsdag ska den vara klar och i full rullning. Det är snart med tanke på att det är både is och snö där, dessutom pallar med krukor och jord nästan överallt.
Stod i kassan nån timma, sen ut i trädgården igen och slita.
Jag var så där allmänt mör när jag kom hem och vi fixade middagen. Äta snabbt och sen iväg först till fiket där Piratfikat skulle vara, för att lämna piratflaggan till Vice kommunledare eftersom vi hade annat vi skulle vara på.
Vi har nämligen varit i kyrkan och lyssnat på tips, råd och vad vigseln innebär. Jättebra info! Dom spelade några förslag på inmarscher (fast det har vi klart), några psalmer (det har vi saknat, men nu har vi några vi gillar. Man har lite svårare när det inte är sommarbröllop...) och pratade om vad vigseln innebär och hur den går till. Shit vad verkligt allt blev! Vad snart det känns... Vad bra att jag snart har tid att lägga ner på att planera och organisera det hela :)

Efter en timma i kyrkan så begav vi oss tillbaka till fiket och har pratat en massa politik och upphovsrättsfrågor. Det var 6 st nya pirater där! Det går bra för våra träffar! Dom flesta hörde till Ung Pirat och dom skulle komma på lördag åxå, när vi har flygbladsutdelning och sen är det möte för Ung Pirat. Nicenice!
Vi blev väl kvar på fiket i typ 2 timmar. (Har du missat att bli medlem i Piratpartiet så klicka här)

Det har varit en väldigt givande dag med andra ord!
Nu är det dags för kvällsfika sen däcka i sängen. Ska upp lika tidigt imorgon och jobba. Sista dagen. Känns lite melankoliskt men mest härligt utmanande! Jag tror att det kommer att bli en väldigt utvecklande tid för mig den här sommaren!

Kram på er! Och Gonatt!

Inga kommentarer: