tisdag 21 april 2009

Rösta i EU-valet!

Hittade en fin banner och beskrivning på hur man får in den på bloggen hos lillebrorsans sida. Alltså inte min lillebror, utan nån annans, tror jag.
Idag jobbar jag en härlig kortdag, börjar tolv och slutar 18. Jag ska nyttja förmiddagen till nåt väldigt viktigt, dvs leta reda på min nyckel som försvann nån gång i helgen. Vi tvättade i fredags...
Det kommer att bli två dagar med tidig uppgång sen som följer, går inte att ta nån buss eftersom dom inte går tidigare än kvart över 9 på morgonen... Det suger! Jag förstår inte varför dom inte går fler tider... Nåja, kommer iaf kunna tv buss hem alla kvällar :)
Sen funderar jag på vad jag vill göra med mitt liv. Det är ju inte alldeles för utvecklande att jobba som säljare jämt. Det är verkligen inte utvecklande att dessutom vara springvickare... Jag tror att det är det jag kommer att bli till hösten. När nån är sjuk får jag hoppa in. Igen. Jag vill mer än så. Jag vill känna att livet inte bara går ut på att tjäna pengar. Det är ju tragiskt att bara jobba och sen dö helt utmattad framför tvn när man kommer hem. Så ska väl inte livet se ut?
Såg igår på vetenskapens värld, det handlade om hur statusen man har i livet påverkar stress. Väldigt intressant. Folk som har jobb som räknas till lågstatus är ofta mer stressade och har en kortare livslängd med mer sjukdommar. Det är något att tänka på när man väljer vad man vill jobba med...
Nu är det dags för frukost, gott med mat!

Pusspuss!
Bli pirat och rösta i EU-valet!

Inga kommentarer: