torsdag 2 april 2009

Saker lossnar

Det har känts så den här veckan, att många saker jag grubblat på liksom har gett med sig. Jag har fått första paret skor till bröllopet nu, dom är underbara :) Det kommer självklart krävas en viss ingång av dom, men det är ju inget problem, det kan faktiskt bli riktigt roligt :)
Jag har även kommit på hur jag vill att brudbuketten ska se ut, den blir lite annorlunda men kommer att passa mig mkt bra! Och jag vet att floristen jag ska be göra den kommer att klara av det, hon är den bästa floristen jag känner :)

Jag har även bestämt mig för att satsa den här sommaren helt på företaget, men det har jag kanske skrivit tidigare? Idag fick jag dock känna på hur det kommer att bli... det kom en räkning som visst hade försvunnit för mig, dvs ett efterkrav på en räkning. Och eftersom senaste lönen var baserad på bara en veckas jobb så räckte den inte riktigt till. Men vi har pengar undanstoppade så räkningen är betald, och lönen jag får på några veckor kommer att balansera upp kontona vi lånat från :)
Jag får jobba mer än vad det står på schemat nu åxå. Känns bra. Men jag märker att jag inte riktigt är på topp (har bla blåsor på tungan och är nog lite snuvig åxå), har mkt här hemma att ta hand om, så jag behöver tid här åxå.
Idag har jag iaf gjort en insatts, städat lägenheten, fixat till kontoret så att jag effektivt kan använda det... Dvs grävt fram det från alla papper, tidningar osv som låg där. Nu återstår det bara att stryka gardinerna och byta dom härinne, samt sy en smart förvaring för post och tidningar som kommer... Jag vill inte ha skriv- eller ritbordet som avlastningsyta, det tar för mkt plats och energi av mig när jag ska jobba.
Det är alltså på g nu! Jag ser fram emot sommaren, jag tror att den kommer att bli rolig!
Men möjligtvis ska jag säga till på jobbet att jag gärna kan fortsätta som extrajobbare, iaf till hösten.

Roligt på Pirattemat, vi fick med våran debattartikel i lokaltidningen! Och vårat parti har ökat kraftigt efter IPRED började gälla, har några nya pirater i kommunen som jag hoppas kommer på piratfikat till veckan :)
Har du inte blivit pirat än så klicka här, vill du läsa hur du kan göra för att stå emot IPRED klicka här, ja, dvs till dess vi lila har kommit med i regeringen och kan ändra på lagen på att mkt bättre sätt :)

Nacken är superspänd igen, måste prata med Anton för mer massage... Pengarna bara rinner mellan fingrarna för mig... :P
Nåja, nu fika och Buffy!

Inga kommentarer: