torsdag 13 november 2008

le pust. le flämt

Äntligen hemma. Äntligen lugn och ro.
Det var sjukt mkt folk idag! Men, det är inte första gången. Man börjar ju bli van... Orkidéutstälning, VIP-kvällar för trädgårdsföreningar osv... Den här gången fick jag iaf bara stå i ett hörn och pynta lite kransar. Hann med hela 5 st!
Däremot var jag inte beredd på att göra det. Det fick jag veta typ mitt på dagen idag... Senast jag band julkransar, då hade jag praktik på Alhems trädgård. Nästan två år innan jag stack till Skåne för att plugga...
Alla dom andra på jobbet hade sina nytänkande kurser i bakhuvet när de gjorde planteringar och arrangemang... Jag hade gamla minnen från början av 2000 som jag använde till att binda kransarna med... Kanske inte riktigt uppdaterat då ;)
Men, det gick väl bra. Sålde ju faktiskt en krans.. Och dom köpte en massa pynt och mossa som fanns att hitta runt mitt hörn :)
Nu är jag trött och sliten. Dags för tv-soffan :)
Imorgon är jag ledig, så otroligt skönt!

*poff*

Inga kommentarer: