onsdag 24 mars 2010

Arbetsprover

Det här är ju skitskoj!
Jag sitter hemma och är duktig genom att göra arbetsprover till en utbildning jag ska söka. Dvs senaste dygnet har jag gjort en liten lerskulptur av en ond man. Utgick från Fenrir Greyback ur Harry Potter filmerna, men likheten är inte alls stor i slutresultatet. Jag började liksom med hans ansikte, men det växte fram nåt helt annat. Nåt som Leif beskriver som en blandning mellan Spock, Gollum och Jokern. Själv ser jag en arg/äcklad asiat utan hår.
Jag är faktiskt ganska nöjd med den. Ska göra gravstenen till den senare idag och efter det så ska jag komma på tre grejer själv att göra. Gravstenen och ondingen är alltså redan förbestämda.

Tittade på Youtube igår och såg hur man kan göra älvavingar. Kanske blir nåt sånt?
Och jag ska absolut göra färdigt en mask av papier mache. Rolig vecka det här :)


Källa

Nu ska jag ge mej ut på stan för att köpa lite grejer som jag behöver till det här.
Yay vad roligt pyssel är!

Inga kommentarer: