onsdag 5 oktober 2011

Stressig höst

Om sommaren var full med jobb så är det verkligen ingenting jämfört med hösten. Jag har haft otroligt mkt trädbeskärningar nu i höst :) Det är roligt, jag gillar verkligen att beskära träd. Man ser ju resultatet direkt. Eller egentligen inte, men man ser jobbet man gjort. Resultatet dröjer ju ändå några år framåt.
Enligt yr.no och smhi så är det idag jag har på mig att ta dom sista träden, för senare i veckan kommer det att regna, och nästa vecka är det försent enligt mig att skära i träden. Det känns redan nu sent att skära i dom, men det får gå ändå.

Fast jag känner inte riktigt är jag är i supertillstånd för att beskära. Helst skulle jag vilja ligga inne och sova typ. Jag vrickade foten förra veckan och den är inte helt bra än, så det känns ganska mkt när man klättrar i stegen. De senaste morgnarna har jag haft stora slemklumpar i halsen och känner mig lite mer förkyld för varje dag. Det verkar dock bli en sån där förkylning som inte riktigt får komma ut ordentligt, utan istället ligger den och trycker i flera månader :P
Inte riktigt det bästa läget alltså.
Men, det är inte många dagar till på den här säsongen, sen blir det nog vila alldeles tillräckligt ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tillbaka från trädbeskärning. Åkte tidigt så jag kom hem tidigt åxå. Tänkte hinna med en till beskärning idag, men foten säger ifrån. Jag tror att den får bestämma nu, jag har för mig att jag kommer behöva den även nästa säsong ;)

Inga kommentarer: