söndag 16 oktober 2011

30-årskalas

Igår var vi iväg på 30-årskalas för en kompis, väldigt trevligt. Eftersom det var just hon som fyllde år så blev det även lekar. Men det var bra lekar, sånna som t o m jag uppskattar ;)
Först var det en bordsplaceringslek (inte det minsta förvånande) sedan var det tävling om att gissa rätt på låt med namn, artist och vilket år den låg på topplistan. Vi var faktiskt ganska bra, även om vårt lag inte vann. Otroligt intressant att försöka komma ihåg när man hörde låten, alla låtarna var nämligen populära under 90-talet. Så för att försöka komma ihåg när låten gjordes, så gällde det att komma ihåg vad man själv gjorde. Lättast var det att försöka komma ihåg _var_ man var.
När låten Space man kom så kommer jag ihåg att jag såg den på tv, och det var hemma i Ålund. Alltså kunde jag inte ha börjat gymnasiet eftersom då hade jag flyttat hemifrån. Det årtalet fick vi rätt på ;)

Det var en mkt trevlig lördag, och nu fortsätter jag den genom att åka till Umeå på hantverk med Uma och imorgon blir det hjärtundersökning på NUS. Två flugor på en smäll, praktiskt :)

Kanske att jag t o m tar mig in och går på stan under måndagen... jag gillar Umes affärer.

Inga kommentarer: