torsdag 10 februari 2011

Vi har hittat ett hus!

Jag minns att jag hade nån annan spännande titel på det här blogginlägget, men jag tror jag sov bort det tidigare idag ;)
Den här dagen har varit fantastiskt innehållsrik, den började med att jag steg upp halv 6 imorse. Toktidigt för nån som är van att vakna nio-tio-tiden. Men har man planer så har man!
Jag var sedan iväg på frukost med BNI här i stan. Otroligt häftigt nätverk! Det var inget sånt där lyssna på nån tradig föreläsare under tiden du äter frukost och gå sen hem. Utan det var väldigt konkret. Man efterfrågar folk man behöver få kontakt med och sedan hjälper folk varandra att ta sig vidare. Underbart! Blir kanske till att söka mikrobidrag och gå med i den.

Jag skapade några kontakter, ska se var dom leder mig, förhoppningsvis till mer jobb :)
Sen var jag till af och träffade lite olika folk som hjälper egna-företagare. Pratade med af's egen ansvariga för företagande och jag tror att det här kommer gå bra. Ska prata lite mer med Start och sen får vi se vart det leder.


Men allvarligt talat. Jag har stora neonskyltar som pekar åt vilket håll jag ska gå. Det börjar bli svårt att ignorera dom ;)
Ska tydligen på företagsfrukost imorgon åxå. Nätverka, nätverka, nätverka! Tur att jag har fått hem mina nya visitkort...


När jag var klar med allt det så upptäckte jag att Leif hade försökt nå mig en massa. Två sms och tre missade samtal. Det är nämligen så att vi har hittat ett hus!
Vi har varit dit och sett på det, jag har varit ut två ggr, andra gången för att titta på tomten lite mer. Tomten är mkt mindre än vad jag tänkt mig, men det kommer att gå! Det kanske är smart att inte ha en alltför stor trädgård heller, om det är tänkt att man ska jobba som mest under sommaren ändå...
Den kommer att innehålla äppelträd, spaljerade plommonträd, körsbär och kanske päron? Även silverpil, kanske en blågran, helt klart en lönn, troligen en näverhägg... mmmm :)

Det känns bra det här :)

Inga kommentarer: