tisdag 1 februari 2011

Köksträdgård a'la medeltid!

Det är vad jag jobbat med idag. Har en mkt bra bok av Lena Israelsson som jag utgår från när jag letar fakta om när växterna odlades osv. Men, nu fick min lilla bärbara dator slut batteri, och eftersom nåt med laddaren är lite knasigt så börjar den inte att ladda direkt. Tror det har nåt att göra med om laddaren suttit i väggen men inte varit i kontakt med datorn, den vill typ vila en stund då för att sen kunna ladda datorn. Men jag vet inte.
Det är iaf på tiden att jag lämnar datorn och böckerna en liten stund, det är dags att laga middag! Undra om jag ska göra nåt så enkelt som kött med creme fraiche och gratinerade grönsaker till? Eller wokade, får kolla om vi har nån ost kvar.

Hela dagen har jag lyssnat till Al Jazeera och hur det går i Egypten med revolutionen. Det är fantastiskt intressant! Jag tror att det är den snyggaste skötta revolutionen någonsin! Alla samlas för att protestera mot diktatorn och kräva hans avgång, samtidigt som medborgargarden skyddar affärer och liknande från inbrott från människor som tar tillfället i akt. För er som själva vill se och lyssna på det, har ni länken här.

Nä, hur var det, middag?

Inga kommentarer: