måndag 30 november 2009

Nytt jobb!

Yay! Jag har ett nytt jobb! Ok att det bara är ett extrajobb, men nu inför jul så kommer det bli ganska mkt att jobba, blir typ 50% räknat på hela månaden. Typ :) Det är ju jättebra!
Ska fylla i alla papper och skicka dom imorgon, rätt som det är kanske jag får a-kassan åxå. Åsså ska jag ju få betalt för den veckan jag hade praktik, det blir bra det. Rätt som det är kanske jag få pengar redan i december? Det vore ju inte så dåligt det!
Jag tycker inte om att hela tiden sträva efter pengar. Jag gillar inte att det ska vara så viktigt. Men jag vet att det är viktigt för mitt eget välmående. När jag är fattig så vet jag att jag blir mer lättretad eftersom jag inte har råd att göra allt jag vill. Sen kan jag bli lättretad när jag tycker jag jobbar på ett ställe som bara kramar ut min energi och inte lämnar kvar nåt till min fritid. Allt för att få pengarna.
Jobbet jag får nu kommer inte vara ett sånt. Takten är helt annan, stämningen är helt annan. Till och med kunderna verkar ha en annan inställning :)
Jag tror jag kommer att stortrivas där!

Imorgon ska jag posta brev, gå till arbetsförmedlingen, gå in på expert och höra vad de tar för att göra Tackkort och sen ska jag julpynta!

Jag tror att det snöar ute nu :)
/Emma

Inga kommentarer: