måndag 16 november 2009

inbrott i halmstad

Omg! Alldeles nyss hände ett inbrott i Halmstad. I en hälsokostbutik! Jag håller på att prata med en vän till mig, hon är en av dom som upptäckte det och ringde till polisen. Hon hörde när glaset krossades och sprang dit. Och jag sitter uppe i Norrland och får veta vad som händer där nu, tydligen äter poliserna för tillfället. Vi hoppas på att det är munkar...

Men vad tar man från en hälsokostbutik? Te för njurarna? Fitnesspulver? Han kanske ska banta?

Ytterligare info, det står nån och trycker mellan några bilar på en parkering i närheten... Kan det vara tjuven? Polisen håller på att kontaktas igen.

(02.15.44) ****: han slog sönder en ruta på ena sidan det tog flera slag
(02.16.14) Emma: vad slog han sönder det med?
(02.16.17) ****: larmet gick på tredje smällen
(02.16.21) Emma: ok...
(02.16.27) ****: det såg jag inte men jag tror det var en kofot
(02.16.33) ****: det var långt å mörkt det han hade

Stället han hade hoppat ut på var väl upplyst, så hela kvarteret lär ha fått en bra bild av honom. Eftersom larmet gick så väckte det ju upp typ alla...

Spännande det här ju :)

Inga kommentarer: