tisdag 14 juli 2009

Robinson Krok, föräldrahem och Trästock

Det har hänt mkt på senaste tiden.
I lördags var jag lek-/spelledare till brorsan och hans vänners spektakel Robinson Krok. Det var väldigt lyckat!
Jag fick ryta till nån gång för att visa vem det var som bestämde, svårt för en del att bara delta utan att ställa frågor och vilja lägga sig i ;P
Men slutresultatet blev mkt lyckat. Nu väntar vi på dvdn som lillebror kommer att klippa ihop :)

Just nu är vi hemma hos mina föräldrar och tar det lugnt. Vi har varit här sen i söndagskväll, planerat bröllop och hjälpt till i trädgården. Idag får vi dock hitta på saker själva att göra, eftersom parenteserna mina bägge jobbar. Mamma gör sin sista dag innan semestern, så ikväll när hon kommer hem ska vi och käka taco-buffé för att fira!
Idag blir det alltså mkt lugnt, bara jag och Leif i solen typ :)

Imorgon drar det ihop sig till nästa evenemang. Trästockfestivalen! Vi ska vara där med Piratpartiet och Ung Pirat. Det kommer att bli jättekul! Tältet är fixat, vi ska nog använda min och Leifs gamla soffgrupp, ska även ha dit ett litet cafébord + två stolar. Vad vi saknar är nåt att spela musik med och en bärbar dator... Men vi borde kunna ordna det åxå :)
Frågan om integritetsbåset står kvar, nu medan vi är här borde vi kanske utnyttja verkstaden och snickra ihop nåt, men hur får vi med det till stan sen?

Nåja, vi har lite tid kvar att fundera på. Det är ingen stress än. Känns bra. Och i slutändan kommer allt att ordna sig ändå :)
Kramkram!

Inga kommentarer: