måndag 20 juli 2009

Gräsänka

Nu är Leif i Jämtland och jag kvar hemma. Hans tur att åka iväg själv en vecka, jag var ju iväg tidigare. Fast det hade varit kul om jag hade kunnat åka med, men så blev det inte. Jobbar i veckan, så jag hade hunnit fram och vänt bara.

Idag har jag haft en lugn dag. Gårdagen var det mkt som skulle fixas och ordnas efter trästock, så jag hann knappt varva ner då. Imorgon ska jag vara ett tag med LindaN, det blir kul. Vi träffades ganska mkt under trästock, men vi har planer på att åka till havet och bada. Hoppas bara vädret är bra imorgon, det ser inte så lovande ut... Nåja, annars får vi hitta på nåt annat att göra helt enkelt :)

Jag ska ta och rita lite trädgård senare ikväll, måste passa på medans jag har bok kvar att lyssna på, det går som bäst då :) Funderar dock på att smita iväg några timmar på bio. Vill se den nya Harry Potter...

Jag har börjat träna åxå! En skitrolig sak som heter Zumba! Det är massa danser man lär sig. Ska köra några pass i veckan, bara för att slimma kroppen lite. Och för att lära mig dansa, det är ju så underbart roligt! Undra om jag får med mig Leif på det hela när han kommer hem... Fast vi behöver ett större vardagsrum... Förstår vad David menar när han blev lite upprörd på att vi möblerat om hans lägenhet för att få det mer hemtrevligt. (Det blev väldigt bra, vi städade även lägenheten, speciellt köket...) Men jag har inte tänkt offra vårat vardagsrum för träning, jag ska satsa på att bli stark i armarna och lyfta undan bordet om jag tycker det är ivägen bara ;)

Maten är snart färdig, passar på att äta massa pasta medans Leif är borta...

Kram på er!

Inga kommentarer: