fredag 12 juni 2009

utomlands...

sistaminuten-resa nånstans till sol, värme och bad :)
Det låter inte så fel va?
Vi är tre st tjejer som alla lämnar våra killar att vara gräsänklingar för en vecka och sticker utomlands för att möta sol och värme. Det kommer blir jättekul!
Jag har aldrig gjort nåt sånt tidigare, tagit en sistaminuten bara sådär, bara för att det är billigt och roligt. Det är ju helt fantastiskt!
Däremot så går det inga charterflyg från Skellefte, och alla från Ume och Lule är redan bokade, så vi får helt enkelt ta oss ner till Arlanda på ett eller annat sätt. Verkar bli via tåg... Vad spännande!
Och om det skulle visa sig att vi inte får tag på nån billig och bra resa, då sticker vi ut på roadtrip! Då blir det Skara sommarland, göteborg och hela växtkusten ner till malmö... Kanske även en tur över till kontinenten, till Danmark alltså.

Igår tog min lillebror studenten. Det är ju helt fantastiskt att han har kunnat växa upp och bli så gammal nu... Jag tror att han kommer att arta sig bra :)
Blev avundsjuk på alla studenterna, fatta vad roligt dom hade igår. Vi gick på bio och såg Baksmällan, mkt bra film! Skitskoj! Låg nästan dubbelvikt flera ggr!
Sen när vi kom ut från biografen så var det studenter här och var som skrattade, skrek och sjöng.
Lillebror studenterade sig i Landskyrkan. Jag testade att ställa mig i ingången där. Den är gigantisk och jättemäktig! Snart, om några månader bara, så är det våran tur att stå där. Jag kommer att vara vitklädd och Leif i nån snygg kostym, ganska likt studenterna, men anledningen till att vi står där är en annan...
Jag blev lite rörd när jag satt där ute och väntade på alla... Det är snart.
Inbjudningarna är snart på väg!
Frukost nu, sen ner på stan och träffa en till blivande brud som jag ska hjälpa med bukett och sånt :)

Kramen!

1 kommentar:

Petra sa...

när blir bröllopet då? :) O fan va kul med sistaminuten :P