onsdag 11 februari 2009

Resan Dag ett

Ok, jag ska börja med att skriva om resan. Det är så mkt att skriva så jag har skjutit upp det ett tag, dessutom så har jag en massa andra saker att tänka på... saker att planera och fixa... ojojoj...

Nåja. Flygresan ner gick mkt smärtfritt. Jag såg film nästan hela vägen, Leif kunde inte se nåt för vi satt lite dåligt till. Jag hade först kopplat i mina egna hörlurar, det fick man egentligen inte. Tydligen kan dom skada på nåt sätt, så att alla andra passagerare mister ljudet medans man själv kan höra. Efter ett tag köpte jag nya, inte för att jag riktigt trodde på vad flygvärdinnorna sa, utan för att dom hade börjat glappa.
När vi sen kom fram och gick av planet fick vi värsta värmechocken! Jag hade långärmat och långbyxor, och det var ca 30 grader varmt. Vi fick stå i kö i kanske en halvtimma för att sen visa passet, sen minst en halvtimma till för att vänta på väskan. Det var otroligt skönt att komma ut till bussen vi åkte med in till hotellet, den hade nämligen ac och vi fick varsin vattenflaska.
Bussresan gick åt mest till att titta ut genom fönstret och kolla på naturen. Helt fantastiskt var det.
Väl framme till hotellet checkade vi in, bytte om till badkläder och gick sen snabbt ner till stranden. Den vajade en röd flagga där, dvs det var farligt att bada. Men jag gick ut ändå, typ så jag hade vatten till strax nedanför knäna. Sen satt jag mig ner och sköljdes av ren av salta vågor...

Vi fick vänta ett tag på middagen, men det gjorde inget. Det var härligt att vara där...

Jag ska gå och lägga mig nu, ska upp typ vid tio imorgon, måste försöka få dygnet ännu mer åt rätt håll...
Kram på er!

Inga kommentarer: