måndag 12 januari 2009

Packlista

Det är riktigt snart nu, nästa onsdag lämnar vi stan för soligare och varmare väder...
Så jag har börjat skriva en packlista, har börjat med kläderna. Vad behöver man egentligen?
Underkläder absolut, bikini (två st?), kjolar, shorts, linnen. Nån tunnare blus... Kanske två av dom åxå. Nån klänning. Sommarskor, sandaler kommer det nog att bli. Vad mer? Idag hinner jag fundera på det. Jag har magsjuka.

Jag tycker det är jobbigt att bli sjuk när jag jobbar, speciellt om jag är ensam hemma. Det känns skönast om nån kan komma och berätta för mig att jag är sjuk på riktigt, inget som jag inbillar mig. För det är faktiskt lite skönt att kunna stanna hemma, slippa ge sig ut i snön utan istället få ligga framför tvn och ta det lugnt. Men eftersom det inte är lika skönt att göra det under omständigheterna som nu råder, dvs magknip och yrsel, så är jag nog sjuk på riktigt, inte bara i mitt huvud.

Så idag blir det te och rostat bröd, tv, nån bra bok och mycket vila. Jag jobbar inte förrän på fredag, så innan dess hinner jag bli frisk.
Jag har även planer på att åka till Pite/Öjebyn/Grans på torsdag, så jag ska minsann vara frisk redan då :)

Kram på er!

Inga kommentarer: