måndag 19 januari 2009

Packat!

Ja, iaf typ. Har säkert kvar några saker, men det viktigaste är med. Farligt med stor väska, man rymmer för mkt i den... Men nu är vi förberedda.
Det tog ett tag innan jag klarade av att packa. Av nån anledning (läs grym resfeber, jag förstår inte var vi ska. Idag har det toksnöat, om några dagar har vi sommar, ligger under palmer och solar. Det går inte att förstå.) har jag skjutit upp det ordentligt. Jag tog t o m tag i bokföringen idag, för det är ju faktiskt väldigt viktigt att göra. Och då kände jag mig ju nyttig. Det är som att man väljer att städa istället för att plugga typ, eller göra nåt annat som man egentligen borde göra...
Passen är med, resebevisen/biljetterna, visakorten, kameran ska tömmas och laddas (laddas nu), mp3spelaren ska åxå tömmas och laddas. Jag ska packa fler böcker, har stoppat ner ritblock i handbagaget, behöver jag fler pennor? Jag gillar ju att rita med vanlig stiftpenna, så jag tror det får funka även nu. Ger det nåt att sminka sig? Smink och stark sol brukar ju vara en dålig idé, men kan ju vara kul om vi ska ut och äta på kvällen typ...
Undra hur brun jag kommer bli, och om jag kommer att bränna mig. Vi har två flaskor med styrka 30, en sprayburk med styrka 20. Bra kod att skydda huden.
Hur många böcker ska jag ha med mig? Hur mkt kommer jag att läsa? Vad kommer vi göra? Vilka utflykter ska vi åka på? Kommer jag att klara språket?
Aaaah!
Javisstja, skor, ska ha med mig sandaler och sånt (packar nu), hmm... totalt 4 par, är det överdrivet? Ett snyggt par (som samtidigt är bekväma), ett för stranden, sandalerna för mer utflykter och foppa-ballerinerna för gå på stan. Fast foppaskorna är väldigt varma... Hmmm... Nåja, vi åker ju inte imorgon, jag hinner fundera på det.
Vi har fixat skjuts till flygplatsen åxå. Vanligtvis brukar jag ta flygbussen, men vi har en stoor väska och två handbagage...

Det känns som att jag skriver lite flummigt, hoppar från ett ämne till det andra, men det är så tankarna kommer nu. Mkt att tänka på... Många, många tankar...
Nåja, imorgon ska jag in på apoteket och köpa järntabletter, tror att det blir konstigt att ta med mig blutsaft till Margarita.

Pusspuss på er!

Inga kommentarer: