tisdag 1 mars 2011

En tuff månad

Februari månad har varit en tuff månad för mig. Jag har känt av en mörkerdepressions dalar ganska mkt. Och just för att det är februari så har det varit så svårt att acceptera. Nu återvänder ju ljuset, nu ska man ju bli pigg och glad, inte trött och nere. Men, så har det varit.
Diskuterade med min beteendevetare till vän om det hela, och hon säger att just eftersom man förväntar sig att man ska må bra så blir det värre. Kroppen märker av ljusomställningen men psyket hinner inte riktigt med.
Får väl se hur psyket klarar av mars då ;P För nu har jag verkligen ställt in mig på att vara glad hela mars!



Jag insåg hur sjukt mkt som kommer hända i sommar. Jag låg ute i snödrivan och tittade på norrskenet som dansade över himlen och bara njöt (och frös). Tänkte på allt som kommer att hända.
Det kommer köra igång i april ungefär. Jag ska toklansera min nya tjänst från Emmas trädgårdsservice och vi ska packa ner allt vi har i lägenheten för att flytta till hus i maj. Ungefär samtidigt som jag tror att företaget kan börja rulla på som mest, så kommer husflytten att ske. Och jag ska fixa i ordning verkstan som ligger utmed garaget till företagets eget kontor. Det åxå helst i maj då... Eller bör jag tillfälligt inreda ett kontor på övervåningen och ha det där till allting lugnar ner sig på hösten? Jao, det har vissa fördelar kanske, men ändå inte. När det kliar i kroppen på en för att man inte kan hejda sig, då ska man helst utnyttja tillfället åxå ;)
Sen, andra helgen i juni, arrangerar jag lajv igen.
När sommaren sen är igång så kommer vi ha mkt att göra helt enkelt. I år ska Leif iaf ta ut en ordentlig semester, ingen som störs av valarbete eller nåt sånt. Utan en som är fylld av vila och rekreation :)
Jag får väl vinka åt honom när jag springer förbi han mellan jobben eller nåt ;)

Jag tror jag ska vara duktig och skriva en lista på vad jag måste göra imorgon, har haft några dagar som inte har varit produktiva, mest för att jag inte kommit på vad det är jag ska göra. kommer ihåg dom på kvällen/natten, men det hjälper mig ju föga under morgonen och dagen :P

Och när ska jag hinna rita och sy? Nä, fram för mer effektiva dagar helt enkelt!

Inga kommentarer: