torsdag 25 november 2010

Födelsedag!

Och jag är på strålande humör! Trots att chokladpulvret var slut och jag inte fick mig min kopp varm choklad med grädde och att mixern var inne i diskmaskinen så jag inte heller orkade göra en smoothie. Men det är en bra dag :)

Lillebror kom hem kring lunch och jag har tagit tillfället i akt och petat honom i magen så ofta jag bara kommit åt, syskonkärlek är rolig ;)

Bakade tårta (eller, jag stoppade fyllning mellan tårtbottnar och smetade på grädde) igår, hoppas bara att några kommer ikväll och hjälper oss äta upp den. Det var längesen jag gjorde en riktig gräddtårta till min egen födelsedag, hade helt glömt bort hur roligt det är att göra och hur snabbt det går :)

Snön yr utanför, det ser ut att bli en vit jul i år, men man vet aldrig. Det har ju förekommit tidigare att snön helt plötsligt smälter bort...

Imorgon blir det julpynt! Pyntar inte upp innan min födelsedag, en sak i taget. Men jag lyssnade på julmusik igår, så julkänslorna kommer nog snart.

Det är alltid spretiga tankar när jag bubblar i magen, så förlåt för ett spretigt inlägg ;)

Inga kommentarer: