lördag 5 juni 2010

Snörvel, host, snörvel


(Bildkälla)

Så låter jag alltmest nu. Efter lajvet (som var mkt roligt!) så åkte jag dit ordentligt på en förkylning. Elaka Jokkmokksvirus som säkert blandade sig med befintliga skelleftevirus och bodenvirus. Första dagarna en hemsk hosta och yrsel, de senaste dagarna mängder av rinnsnuva och fortfarande hosta, men inte riktigt lika hemsk.
Det hela har inneburit att jag har lagt till sängs (ja, ok, Soffa) från i tisdags till igår typ. Igår orkade jag sitta upp nån halvtimma i sträck och kunde faktiskt rita lite på trädgårdarna jag ska ha klart till imorgon.
Idag är planen att rita dom helt färdigt, vila och plantera klart på balkongen. Jag började i onsdags (tror jag) att ställa i ordning där ute. Dvs jag bar ut ett kar med vatten, lät blommorna stå där i och dra åt sig eftersom jag haft en viss tendens att glömma bort vattningen deras... Jag såg ett avsnitt ur nån bra tv-serie, bytte vattnade blommor till torra blommor och ställde sedan de vattnade blommorna i balkonglådorna där de ska planteras.
Det tog mig många timmar. Själva utförandet alltså. Planeringen gick ganska fort. Jag är glad över att jag faktiskt inte har köpt för många blommor som jag först trodde, utan helt enkelt lagom många.
Nu har jag nyss kommit in från att plantera de första. 4 st orkade jag gräva ner. Det är många fler där ute, så det kommer nog att ta ungefär hela dagen det här med. Yay för att vara sjuk och utan ork! :P

Näe, frukost och sen fortsätta med ritandet med True blood visandes i bakgrunden.

Inga kommentarer: