måndag 26 april 2010

Jag har jobb!

Yay!
Äntligen!
Jag har fått anställning i 8 veckor under sommaren på parkförvaltningen här i stan. Äntligen händer det nåt! 8 veckor med chans till förlängning beroende på de övriga anställda. Om det är nån som vill jobba kortare alltså. Det här är suveränt och följer min plan perfekt!
Planen har lite olika inriktingar, det beror lite på om jag kommer in på utbildningen eller inte.
Planerna ser ut som så här:

1, jag får jobb på parkförvaltningen, jobbar där under sommaren. Kommer in på utbildningen och börjar plugga. Nästa sommar jobbar jag åxå på parken och därefter läser jag sista året på utbildningen.
Efter det har jag ganska många val, och tror att jag måste se vad utbildningen ger mig. Men jag kan börja med bla. trädgårdskonst om jag vill fortsätta inom trädgårdsyrket. Det kommer jag säkert att göra i vilket fall som helst. Kanske en liten gårdsbutik så småningom?

2, Jag kommer inte in på utbildningen utan ser ytterligare en vinter framför mig med inte mkt att göra. Då ska jag hitta nåt sätt att gå maskinförarutbildning. Eller iaf ta truckkort. Kommer att satsa mer på parkarbetet genom att få mer kött på benen och bli mer attraktiv för arbetsgivarna.
Jag hoppas arbetsförmedlingen kan ställa upp med vidareutbildningar...

Jag har planer för mitt liv. Det känns bra. Har länge saknat en väg att gå, men nu har jag hittat nåt. Troligen för att jag kan se ett liv bortom butiksjobb, det har som legat som ett hinder framför mig och jag har inte kunnat se över det. Jag har tackat nej till återanställningsskyddet på blomsterlandet, och det var helt klart rätt beslut eftersom jag har fått längre jobb på parken än vad Blomsterlandet kunde erbjuda...

Vad skönt det här känns!

1 kommentar:

berinder sa...

Vad bra du är älskling! :)