fredag 31 juli 2009

Uppe tidigt

Idag är jag vaken nån timma i förväg. Ja, jämfört med när jag brukar stiga upp när jag jobbar dvs. Har varit ner till tvättstugan och kört några tvättar. Leif började igår, men hann inte färdigt. Torkrummet är helt proppat med byxor, tröjor, kjolar, linnen... Och då hann vi inte ens börja med alla sängkläder :P
Men, det återstår nog bara en tvätt efter den som nu körs, jag hoppas iaf det :P

Ikväll bär det iväg till Dmk för att fira svägerskans 30årsdag! Det kommer bli skoj! Jag hade tagit på mig att fixa en lek till det, men det blev Leif som gjorde den. Han är mkt bra han :) Stackarn är bara lite väl stressad nu, inte lätt när han måste spara semester till bröllopet när alla andra är lediga, men jag hoppas att han tar ut en långhelg nu iaf. Han behöver vila lite mer...
Själv jobbar jag en vecka till på blomman, sen är min semestervikarietid ute för denna gången. Det känns både skönt och lite trist. Skönt att få lägga upp dagen som jag vill, hinna med företaget och bröllopsplaneringen, trist att inte träffa arbetskamraterna och tjäna pengar...
Vi får väl se om jag kommer att behövas i höst nånting, borde iaf bli några timmar kring jul.
Vad ska jag söka för jobba annars? Vad finns det som jag vill göra och passar som?
Jag får ta och undersöka det...

Imorgon är det årets första bröllop! Min kära vän Myggan gifter sig med sin älskling. Jag är förberedd med vattenfast maskara, för jag tror jag kommer grina. Det brukar jag göra ;) Det kommer förmodligen att vara alldeles underbart rörande...

Det är tre st på rad, tre som gifter sig alltså. Förutom Myggan är det två kusiner som tar varsin helg att äkta sin make. Så vi har lite att göra :)
Nästa helg så ska mina föräldrar vara värdpar på det första av kusinbröllopen, jag tror att det kommer bli en rolig fest! Undra hur vi tar oss dit ut bara...

Nåja, nu ska jag nog ta mig nåt att äta, lång dag idag med jobb och 30-årskalas, men roligt!
Kram!

Inga kommentarer: