onsdag 29 oktober 2008

Vilken dag!

Jag har varit sååå trött idag!
Sa det till chefen imorse när hon hämtade mig. Hon bara skrattade och tyckte att jag var klen, att få sova en hel natt när man har barn det är inte ofta man får göra det! Som förälder ska man vara glad om man får 4 timmar sammanhängande sömn...

Det är helt galet, jag fattar inte varför folk skaffar barn. Vi (det gäller min sambo åxå) får hela tiden höra om hur jobbiga barnen är, hur lite privattid man får som förälder, lite sömn osv. Dessutom allt prat om hur det är att vara gravid. Foglossningar, kissnödig hela tiden, inte kunna röra sig, uppsvälld av vatten och mkt mer. För att inte tala om förlossning, sugklockor, sprickor, blödande bröstvårtor... Allt det där pratet har fått oss båda att tveka inför att skaffa barn. Varför gör man det egentligen? Är det så viktigt att just våra gener får komma vidare i en redan överbefolkad värld?
Visst, titta på filmen Idiocracy, då får vi en anledning till att skaffa barn. Men... :)
Man kanske inte ska överanalysera allt, utan bara göra det för sakens skull? Visst kan jag erkänna att jag är väldigt nyfiken på hela grejen, speciellt på hur jag skulle vara som uppfostrande mamma...
Men är det bara uppfostran jag vill testa på, då kan jag ju lika gärna adoptera...

Nåja, slut barnsnack för nu. Ner och starta en tvättmaskin, sen ta hand om den kokande potatisen...

PoK

Inga kommentarer: