torsdag 3 juli 2008

Det går bra...

Faktiskt riktigt bra nu. Har varit på simhallen här i stan och donat med sidenväxter hela dagen... Imorgon ska vi göra klart allt. Det kommer bli så otroligt häftigt!
Vi har nästan packat upp alla växterna, några kartonger kvar, tagit dit alla utom 7 krukor, sen har vi nästan allt annat material. Vi kommer behöva mer fogskum och lecakulor. Sanden kommer absolut att räcka, kan hända att det blir över litegrann, då kommer vi använda det till att täcka frigoliten och fogskummer i krukorna på avdelningen med svenska växter...
Men det kommer bli häftigt... riktigt ordentligt coolt faktiskt!
Det häftigaste av allt, det är att jag har fixat hela beställningen! Valt alla växter, fixat krukor osv... Och det funkar! Jag har gjort rätt!
Till och med slingerkvistarna som flätas in i nätet på barnavdelningen är exakt rätt antal!
Jag känner mig faktiskt ganska stolt...

Imorgon har vi några svåra saker att göra, men jag tror att det kommer ordna sig. Med lite hjälp av personalen där får vi nog ut växterna till det svåra hörnet snett nedanför berget... Lite balansgång kommer det nog att bli, men det är inte heller så svårt. Det är ju typ 2 dm iaf... Och bär vi bara sanden i ihopknutna påsar borde det inte läka ut på botten utifall att vi skulle halka i vattnet...
Möjligtvis kan man råka halka ner där på tillbakavägen... Man blir ganska varm och svettig av att bära krukor, växter och sand i 30 graders värme... ;)

Nu är det dags för sängen, den är väldigt efterlängtad vid det här laget... Ska upp halv 7 imorgon för att vara där i god tid och fixa resten :)

Kram!!

Inga kommentarer: