tisdag 8 juli 2008

Längtan

Åh... Jag sitter på Facebook och kollar in bilder från Alnarp... Shit vad jag saknar det stället! Jag kan blunda och vips så är jag där nere igen... Går mellan bokarna, kramar hängboken en stund, tittar på magnolian. Går förbi dom doftande katsurorna, tittar in mellan barrträden och ser på de träden som vi planterade. Går in i Slottet, minns tringkaféet, soffan som vi hade, som sedan donerades till Spexgruppen och efter det donerades till Lantmästarna (dom hade ändå använt dom lika mkt som vi tringare ;P).
Spexlokalen, det fantastiska stället som alla vi spexare hade nyckel till... Hemska bobos hjärta. Alnarpsgården...
Suck. Och alla fantastiska människor man träffat där. Vad jag saknar dom.

Här är det kallt. Var faktiskt hyfsat varmt tidigare idag, men sen kom det regn och värmen försvann med den. Men jag har hållit mig ganska varm ändå. Varit hos min bror och hans familj och grävt i deras trädgård. Kvinnan som bodde där innan var en entusiast. Tyvärr en entusiast med lite väl lite kunskap... Så jag har flyttat på perenner, gett instruktioner om hur de ska kunna göra rabatterna mindre så det inte blir så mkt skötsel på dom osv. Två minirabatter av det konstigare slaget ska bort. Fixar de det så blir det nog riktigt fint på gården :)

Imorgon blir det Pite för min del. En tur över dagen dit, för sen tror jag det blir fest här hemma. Men, ska iaf först till Pite och träffa två gamla polare. Den ena bor där, den andra har sitt ursprung från Lule, men bor i Malmö numera. Och jag fick veta idag att hon är här uppe. Då är det som bäst att passa på :)
Det är en tidig buss jag ska ta, så det är bäst att gå och lägga sig alldeles strax...

Jag vill bada på Edda snart, fatta vad sugen jag blev när vi var där och inredde!

Kramis!

Inga kommentarer: