torsdag 29 november 2007

Ensam hemma

Det är första dagen på länge som jag är det. Ganska skönt faktiskt. Skönt att Leif är nog pigg att jobba, skönt att jag får lyssna på julmusik...
Nu kan jag pyssla med lite vad jag vill.
Sov länge idag, till halv elva tror jag det blev. Typ före nio ringde det på dörren, jag sover oftast naken och var inte tillräckligt vid mina fulla sinnen, så jag tog täcket, svepte det om mig och öppnade dörren. Där var det en man som kom med julkorten jag beställt... Lätt yrvaken tog jag emot dom medan Smiley passade på och smet ut. Men han sprang inte upp för trappan som tur var. Budet påpekade att någon smet, sen fångade han upp kissekatten. Tur, hade varit jobbigt att springa ifatt honom insvept i ett täcke ;P

Igår fick jag jobba några timmar. Var på jour, så jag var ganska redo på att jobba. En kille på jobbet var med om en olycka dagen innan, han hade klättrat upp på en stege för att ställa undan några kartonger. När han skulle klättra ner så gled stegen snabbt undan. Han hade inte kommit ner på stegen ordentligt, utan satt sig som på några hyllor och ruschade ner på dom istället.
Jag var längst bak i butiken, hörde hur något rasade, och rasade ännu mer. Efter jag hjälpt kunden gick jag dit och såg på förödelsen. Killen stod på golvet och såg väldigt chockad ut, men tack och lov så hade han inte skadad sig så mycket. Han hade ont i benet och ont i handen. Vi stod och pratade ett tag, sen gick han upp, han hade bara 5 minuter kvar på dagen...
Stegen låg kvar på golvet i snittblomberedningen... Nu vet jag inte om ni nånsin varit "back stage" på en blomsterbutik, men där finns otroligt mycket met pyssel och småprydnader som man använder till planteringar och arrangemang. Mängder utav dessa låg nu huller om buller på golvet, mer eller mindre krossade. Så jag hade en hel del att röja undan. Krukorna och blommorna som det egentligen var tänkt att jag skulle plocka fram, fick vänta.
Dagen efter olyckan hade killen haft ont i nacken, så jag fick hoppa in och jobba lite. Han ska dessutom sluta på jobbet, vilket kommer innebära mer timmar åt mig, det tackar jag mer än gärna Ja till. Det är roligt att jobba, och pengarna kommer vi verkligen behöva :)

Nu ska jag ta itu med lite räkningar och sånt, sen ska jag roa mig på bästa sätt... Kanske börja adventspynta lite ;)

Kramen!

Inga kommentarer: