tisdag 7 september 2010

September

Nu är det september och helt plötsligt står jag utan jobb igen.
Det var ju inte direkt nån överraskningn när jag hela tiden vetat att jag var anställd över sommarsäsongen :) Dock så har jag haft lite problem med att hålla tiderna med mat och sånt där. Än så länge har inte sovtiderna försämrats så mkt, jag somnar kring 12 iaf och stiger upp halv tio. Jag vaknar halv tio och det verkar funka bra för mig, så varför inte?

bildkälla

Anmäld på af igen, och så fort jag hittar igen papprena från a-kassan ska jag ta itu med det åxå. Pengar är bra att ha... Jag är även lite nyfiken på om jag kommer att höja a-kassan, jag jobbade ju fler timmar, dock med mindre lön än tidigare.
Att jobba för kommunen ger inga höga slantar, men det var skönt att ha ett 7-16-jobb för en gångs skull :)

Men jag måste verkligen få fart på mig själv igen. Konstigt att man kan jobba så bra i flera månader, men så fort man inte har nån annan som är helt beroende av att man kommer så kan man släppa på rutinerna så mkt.
Ska sluta se på tv och istället lyssna på talböcker. Då måste jag ju göra saker under tiden ändå, annars somnar man bara. Snart är min garderob städad, nästa på tur är sovrummet. En ordentlig genomgång behövs där. Det var ett tag sedan...
Dom stora klädhögarna har iaf försvunnit, även tidningshögarna som låg under dom :P

Nåja, iväg och handla mat nu, sen blir det lunch!

Inga kommentarer: