lördag 1 maj 2010

Ett fantastiskt bröllop

Bruden var underbart vacker, brudgummen åxå. Gästerna var trevliga och glada. Helt klart ett mkt bra bröllop!

Som ni ser är bruden riktigt vacker i sin klänning som hon designat själv med inspiration från klänningar hon sett.




Brudbuketten är en helt egen historia. Dom rosorna som vi beställt var inte rätt färg, dom var mer åt det tegelröda hållet än det rosa. Så på torsdagen fick jag ge mig ut på stan och leta efter rosor i rätt nyans. Oj vilket rännande det blev! Fick tag på Anna som lovat att vara på jour utifall att jag skulle behöva hjälp, vilket jag gjorde :)
Jag hade redan varit på alla butikerna i centrum, men ingen hade 15 rosor i rätt nyans, så jag behövde ta mig till Fritz och spana in blommorna där. Anna hjälpte mig att hitta och väl där så fanns det ljuslila rosor som bruden hade sett tidigare och gillat. Efter lite överläggande via telefon bestämde vi oss för att ta dom, sen var det bara att bege sig tillbaka till butiken jag var på i första hand och fortsätta binda. Resultatet blev iaf hyfsat bra, tillräckligt för att jag ska vara nöjd. Jag som aldrig tidigare bundit en rundbunden bukett med 30 rosor i...
Här ser ni resultatet innan jag satt det rosa bandet om den.



Nu ska vi ta reda på hur bra mat Lidl egentligen kan erbjuda... Sen i afton blir det nog grillat till middag :)

Inga kommentarer: