torsdag 25 februari 2010

från en byggarbetsplats till en annan

Jag har gått hemifrån för att slippa höra ljudet av borrar och sågar ett tag och hamnat nere vid älven vid en annan byggarbetsplats. Fast nu sitter jag ute i solen, och här borrar dom i trä inte i betong. Så jag är ganska nöjd ändå :)
Har varit till Leif med PP-tröja så att han kan göra lite reklam när det kommer en massa gymnasieelever till hans jobb. Lite lustigt är det ändå att välja personen som jobbar sin näst sista dag till representant för att visa upp företaget för elever. Men, det funkar väl. Han kommer ju göra ett bra jobb ändå :)

Dom har börjat ordentligt med ombyggnationen hemma nu. Första dagen rev dom väggen från förrådet ut mot köket och byggde upp en ny, igår borrade dom hål i golvet där inne för avlopp och sånt. Det blir spännande att se slutresultatet :)

Leif fick inte jobbet på Google den här gången, så vi kommer inte flytta till Zürich. Det är både bra och dåligt. Bra för att jag verkligen trivs i stan och vi har många vänner och bra socialt liv här. Tråkigt för att det hade varit en mkt häftig upplevelse.
Men, han kommer att söka det igen och det kommer att gå ännu bättre då. Bara skaffa sig lite mer erfarenhet så är jobbet hans :)

Tidigare i veckan var jag till Öjebyn och hälsade på. Åkte in till Grans och var med på en föreläsning om vinbär för vuxeneleverna. Det var roligt att sitta i skolbänken igen, fastän jag inte blev lika anonym som jag hade trott. Tänkte sneaka mig in och smälta in med de andra, men det var bara 4 elever, så jag syntes ganska bra ;)
Vilket å andra sidan innebar att jag pratade med en av eleverna om Alnarp som hon var väldigt intresserad av samt föreläsaren Elisabeth Öberg om företaget mitt. Vi bytte visitkort så man vet aldrig vad det kommer att innebära ;)
Efter föreläsningen gjorde jag Déle sällskap i växthuset och vi donade på där ett bra tag. Skönt att få stoppa ner fingrarna i jord och känna sig som hemma :)

Jag hann tillbaka till stan i tid för att vara med på vattengympan. För andra gången stod jag på land och övade tillsammans med Josse för att vara hennes vikarie dom gånger hon är sjuk. Det är jättebra :) Jag behöver inte betala för dom ggr jag är på land och jag kommer till och med få betalt då jag är vikarie! Dock så är det mkt hårdare att vara på land. Jag kan inte anstränga mig till 100% hela tiden, för då orkar jag inte hela passet... Kanske är bra om intruktören orkar visa rörelserna? ;) Och träningsvärken som kommer efteråt! OMG Säger jag bara! Det tar mkt hårdare...

Imorgon lämnar jag maken hemma igen och åker till Övik för att vara social med Emmy ett tag. Senast vi träffades var bröllopet, så det är ganska längesen.
Det är trevligt med bärbar dator och mobilt bredband. Bra att kunna ta med sig det var man än far :)

Inga kommentarer: