torsdag 4 februari 2010

Arbetscoach

I måndags hade jag mitt sista möte med min arbetscoach Mari Sundqvist som har ett samarbete med Kunskap och Kompetens.
Jag hittade henne via arbetsförmedlingens sida där man hittar arbetscoachar som är fristående från arbetsförmedlingen. Jag ansåg att det skulle vara bättre än att ta en som jobbar på arbetsförmedlingen. Jag tror fortfarande att det var rätt beslut :) Nån som har andra idéer och synsätt från dom, och andra kontakter.


Mari har hjälpt mig en massa. Hon har bejakat mina idéer och kommit med bra förslag på hur jag ska komma mig vidare från att vara arbetslös. Vi har diskuterat olika riktningar för mig, diskuterat vad jag är intresserad av och hur man kan dra nytta av det för att utvecklas vidare.
Det vi har pratat om är alltså inte direkt att ta vilket jobb som helst, utan personlig utveckling som leder till jobb.
Jag kommer att sakna våra samtal och känslan av energi när man går från dom, men vi kommer nog att hålla kontakten även nu när hon inte är min arbetscoach längre...

Så, söker ni en bra arbetscoach i Skellefteå som ger massor med inspiration, så kan jag verkligen rekommendera henne!

1 kommentar:

Unknown sa...

DU om någon är väl en inspirationskälla.