onsdag 9 januari 2008

Insiktsfulla människor

Alltså endel människor tar ju priset. Det är helt otroligt vad dumt folk det egentligen finns. En av mina vänner råkade ut för en sån igår. Hon var så argatt hon var tvungen ringa och prata med mig innan hon kände att hon var tillräckligt lugn för att vara social igen.

Jag har åxå råkat ut för det. Det jobbigaste är dom som ställer samma fråga om och om igen, och bara för att man inte svarar exakt vad de vill ha för svar, så måste de ställa om frågan. Jag anser mig ha hyfsat gott om tålamod, men när det kommer till att prata med människor som inte lyssnar, då brister det totalt!
Det är i sånna stunder som jag blir sarkastisk... Otroligt dräpande kommentarer kan komma om jag inte vaktar min tunga... Otroligt roliga ur min synvinkel, men kanske inte för alla ;P

Sen finns det sånna som anser sig själva vara så bra, och hoppas att de aldrig sjunker så lågt som andra kan göra när de mår dåligt, som inte inser att stunden innan gjorde de just det.
Folk som säger emot sig själv i nästa andetag, utan att de märker det, är ju helt fantastiska. Jag fattar inte hur man kan ha så lite insikt över ens egna handlingar och ord.

Selektivt minne är ju åxå bra, det skulle man ha haft... Då kan man alltid vända saker till sin fördel. Det låter ju ganska bra det ;)

Kram, till er vettiga människor, ni andra kan låta bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att peka finger utan att sopa rent utanför sin egen dörr.. alla andra är dummelidumdumdumma, jag är ofelbar, en riktig martyr utan självinsikt eller förmåga att reflektera över mitt eget beteende!!! får skriva kvickt bloggsvar nu så ingen får för sig att JAG också haft ett finger med i spelet....
lås in mig!!!!!!!!!!

Mirfak sa...

Hahaha! Jepp, så är det ;)