fredag 23 december 2011

Förebilder

Snackade med äldstbrorsan för nån dag sen och vi pratade lite om hur sommaren kommer att se ut för mig. Jag räknar ju med att kunna jobba iaf 8 timmar/vecka och tror nog att jag kan ha med mig bebisen när jag göra vissa saker. Som att man kan låta'n sitta i babysitter eller ligga i barnvagn under nåt träd medan jag rensar ogräs. Klippa gräset kanske blir lite svårare, det låter så mkt, så det får jag lösa på nåt annat sätt.

Men hursomhelst så tyckte han att jag borde väl bli en sån där latte-mamma, sitta på kaffe och dricka latte med andra nyblivna morsor. Av nån anledning tycker jag inte det låter så lockande. Kan väl ha att göra med att jag inte gillar kaffe i annan form än i chokladgodisar ;)



Mina förebilder är istället kvinnorna från u-länder som går och bär på sina barn samtidigt som de jobbar. Det låter ju egentligen inte riktigt hälsosamt, men jag tycker det verkar mkt mer lockande ändå.



Nu är det ju några i min umgängeskrets som kommer att bli mammor i sommar, så nog kommer vi att hänga med varandra och säkert på caféer åxå.

2 kommentarer:

Anna Mustonen sa...

Åtminstone jag kommer då att både hänga på fik och hänga ungen på höften/ryggen/magen i sjalar av olika slag. Det blir tider det!

Mirfak sa...

Vi får spana in Kopparstark lite mer helt enkelt ;)