söndag 15 maj 2011

We can haz house

Imorgon åker vi till banken och fixar det allra sista, sen träffar vi de, för tillfället, nuvarande ägarna och får nycklarna av dom. Fatta. Imorgon!
Lägenheten ser just nu hemsk ut. Det är lådor i princip alla rum och allmänt kaos överallt. Det kommer bli mkt bättre imorgon när vi äntligen tömmer den på grejer. Jag har hyrt lastbil från kl 14 typ, sen kör vi fram till midnatt om så behövs och flyttar lådor och möbler. Med det menas egentligen att jag har hyrt den fram till midnatt, jag tror inte att vi behöver köra så länge :)

Vi har mkt möbler härifrån som ska dit, sen har vi även paxat några möbler från Leifs jobb. De hade några kontorsrum som skulle tömmas och vi kommer ju ha två kontor att fylla. Det handlar om lite skåp och bokhyllor typ, inte så fasligt mkt. Kanske att vi tar ett skrivbord ner till hobbyrummet åxå, om det ryms...

Det här kommer bli mkt bra. Imorgon blir en väldigt spännande dag :)

Jag drömde om huset inatt, drömde att ägarna inte hade packat något alls än, utan allt stod kvar och var så fint så... Eller, ja. Jag funderade på hur de skulle hinna tömma allt innan vi skulle in med våra grejer, men de kanske hade hyrt nån flyttfirma som skulle ordna det. Känns skönt att veta att det inte alls är så irl. Dom har ju haft flyttlådor och hållit på att tömma rummen sen dess vi bestämde att vi skulle köpa huset.

Fatta. Vi har ett hus. OMG!

Inga kommentarer: