söndag 17 april 2011

Bloggutmaning 6 - Min bästa lajvoutfit

Efter en härlig helg med rollspel och lajvkläderssömnad kan jag ju skriva ett till inlägg i bloggutmaningen :)

Min bästa lajvoutfit måste helt klart bli Jennifers. Hon har en skjortklänning typ, såg ut som en konstig rock från början, men jag har klippt av den på längden för att det blev snyggare. Under den har hon en grårandig tajt tröja, skjortklänningen är kortärmad och när jag lajvade henne var det vinter. Ville inte frysa så mkt helt enkelt. Hon har även ett par grå tajts till det och några snygga skor. Det hela avslutas med ett brett skärp med typ leopardmönster.
Sen skall icke förglömmas tåsockar och ett diadem med en stor rosett på huvudet :)
Hon är inte riktigt klok, hennes sire är malkav och det har ju sina konsekvenser ;)

Sminket hon bär hör väl åxå ihop med hennes outfit? Mörkt smink runt ögonen, röd eyeliner (för den creepy effektens skull) och antingen rött läppstift som går en smula för långt ut på kinderna (a'la Jokern från The Dark Knight) eller halva läppen svart och halva röd, sedan likadant fast i omvänd ordning på andra läppen.



Bilden är kanske lite långt bort från att se hela henne, men liten uppfattning får ni ju ändå. Med på bilden är de andra två malkaverna som var med på lajvet.

Inga kommentarer: