torsdag 16 december 2010

Julgodis

Jag gjorde massa godis tidigare i veckan, det som blev allra bäst var nog min chilitryffel. Kände att jag ville dela med mig av den via bild och recept :)



Receptet är grundad på Icas chokladtryffel, men istället för sprit tog jag några bitar, dvs 4 skivor, inlagd chili, troligen habanero, samt att jag använde lite mörk choklad i lagret utanpå tryffeln.
I receptet står det att det tar 20 min att göra dom, jag håller inte med. Visst så var det första gången jag gjorde dom, men jag uppskattar att det tar iaf dubbelt så lång tid, för att rulla alla dessa små godisar i handen, samt smälta choklad i två omgångar, det tar lite längre tid än 20 min :P
Jag snabbkylde även tryfflarna i frysen några minuter, innan dom rullades i den smälta chokladen för dom smälte lite lätt av att bli rullade i händerna.
Dom smakar inte mkt chili förrän eftersmaken kommer. Eller, dvs, dom bränner ordentligt i halsen ;)

Inga kommentarer: