måndag 17 augusti 2009

Ojdå

Jag ser att det har blivit bloggat ganska mkt om bröllop på senaste tiden, inte så konstigt, men kanske inte vad alla vill läsa om?
Fast dom flesta som läser den här bloggen tror jag ändå har träffat mig afk, då kanske det är intressant iaf?

I helgen har vi varit barnvakt. Gick väldigt bra på lördagen, och hyfsat bra på söndagen. Vi var iväg till en stor lekpark där brorsonen fick springa av sig ordentligt. Han sprang så mkt att det var jobbigt att gå hem och blev då buren :) Hemma blev det bad i badkar med massor av skum! Jag passade på att rensa avloppet och försökte få till avrinningen bättre. (Misslyckades med det sista och det första kändes väldigt onödigt när avloppet sen översvämmades och äckelvatten flöt upp på golvet...)
Efter badet blev det fika och film, Micke och Molle. Tanken var att han skulle somna till filmen men det gick sämre, trodde dock att vi skulle vinna några timmar sömn på morgonen av att han somnade sent. Funkade inte heller.

Vi satt uppe ett tag till och pysslade på med vigselprogram och annat, somnade väl själva kring 1. Kl tre kommer killen in i sovrummet och kan inte riktigt sova själv, så jag följer med han ut till soffan och lägger mig på andra delen.
Sover väl lite halvkasst för det verkar som att han håller på att trilla av sängen flera ggr.

På söndagen regnade det. Avsaknaden på regnkläder gör att vi är inne hela dagen. Vilket ger en pojke på 5 år alldeles för mkt spring i benen, men så får det vara. Vi viker lite flygplan framför tvn, Leif vaknar och vi börjar städa undan efter sovbesök och sånt. Passar på att dammsuga under soffan.
Plötsligt är det alldeles för tyst. Jag går och ser efter vad som händer. Det visar sig att min brorson ville skriva på dörrarna, men ist för att skriva direkt på dörren har han limmat fast papperslappar som vi ska skriva på.
Nu hade limmet inte torkat, så det blev inget större bekymmer av det, och lillkillen var mkt duktig på att hjälpa till att ta bort limresterna :)

Efter det blev det film och popcorn i soffan.

Men jag tycker att det allt som allt gick bra. Hade det varit bättre väder eller hade vi haft bättre kläder/leksaker så hade kanske även söndagen gått lika strålande som lördagen :)

Inga kommentarer: