söndag 27 september 2009

drömmar

Inatt var det en väldigt spännande natt. Jag förstår mig inte riktigt på mina drömmar, men här kommer en iaf.

Egentligen börjar den nog i skogen med Smu och Räv, Nässla och Uggla var åxå med. Men jag det biten hänger inte riktigt ihop med resten, så jag låter det vara.

Istället tar vi det från där jag träffade Julia. På en parkering nånstans i närheten. Jag hade mammas bil och hon hade cykel och var på väg till jobbet. När hon skulle cykla iväg så upptäckte hon att cykeln var trasig och att hon skulle bli sen till jobbet. Jag erbjöd mig att köra dit och berätta att hon skulle bli sen.
Varför jag inte tog med mig henne i bilen är en annan fråga, som vi låter vara osagd eftersom drömmar inte är logiska. Jag tänkte tanken när jag sedan hade kommit fram till jobbet och berättade att hon skulle bli sen. Dom hade gjort om där uppe, byggt ut och fått som en till affär en liten bit bort. Det var där alla var.
Jag gick in och hälsade på fler, ville prata med chefen för att höra hur det var med listan, den där listan som visar vem som blev anställd först osv. Har nämligen fått höra att dom har hoppat över mig.
Vi letar den där listan, men hittar den inte. Till slut kommer chefen och hon verkar skämmas. Det blir väldigt förvirrat men hon ber mig och en av de nya extratjejerna komma in på onsdag. Dvs hon säger mitt namn och ett till, men tittar på extratjejerna hela tiden. Så ingen inne i rummet fattar vem som eg ska jobba.
Jag går ut och hör med henne, då skrattar hon bara åt mig och försökte få mig att släppa det hela, för mitt namn sa hon då inte...
Under tiden vi står där och dividerar så kommer Linda fram till mig, hon har varit där inne och handlat. Vi följer varandra ut till bilen, jag tror att jag ska skjutsa henne, men är inte helt säker. När vi kommer dit så hoppar tre killar fram och ska råna oss!
Dom tar Lindas grejer och vi börjar slåss. Jag har min handväska och slår till den ena med den, nockar han, slår till han igen. Det är ingen vacker syn i slutet. Linda har sprungit efter dom andra två som hoppat upp på motorcyklar och försöker komma undan, hon har själv hoppat upp på sin mc och kör mot dom. Det blir explosioner, alla flyger. Linda ligger halvt medvetslös på stentrappen som hon landat på, jag har sprungit fram och försöker prata med henne. Polisen har dykt upp och börjat undersöka allt som hänt. Jag mår illa pga killen jag slog, är orolig över hans tillstånd...

Sen vaknar jag.

Hur var din natt?

Inga kommentarer: